Deklaracja dostępności serwisu Warszawianka Roku

Urząd m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność serwisu Warszawianka Roku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu Warszawianka Roku(link otwiera się w nowej karcie).

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:

Każdy ma prawo:

Żądanie musi zawierać:

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.(link otwiera się w nowej karcie)

Dostępność architektoniczna

Siedziba główna Urzędu m.st. Warszawy, pl. Bankowy 3/5;
Dojście/dojazd:Przystanki komunikacji zbiorowej w pobliżu obiektu Metro Ratusz Arsenał 01, 02, 03, 04, 09, 10, Plac Bankowy 01, 03, 04, 07, 08, Kino Femina 01, 05, 06, 09, 10;
Miejsca parkingowe dla Osób z Niepełnosprawnością;
Wejście dostępne: Wejście C – Skrzydło Zachodnie (Wejście główne);
Obsługa mieszkańca odbywa się w holu głównym, po prawej stronie, do punktu kancelaryjnego prowadzą schody wyposażone w podnośnik;
Dostosowanie budynku:Winda; Podnośnik; Toaleta dla osób z niepełnosprawnością: na parterze w budynku, w wejściu C, B i F;
Miejsce uzyskania informacji dodatkowych: pracownik ochrony – kontrola wejścia do budynku.
Informacje o dostępności architektonicznej pozostałych budynków Urzędu m.st. Warszawy oraz Urzędów Dzielnic można znaleźć na stronie https://wsparcie.um.warszawa.pl/-/dostepnosc-budynkow.(link otwiera się w nowej karcie)

Informacje dodatkowe

Inne informacje i oświadczenia

Strona jest sukcesywnie udoskonalana pod kątem dostępności. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Miejskie Centrum Kontaktu 19115 czynne jest 24/7:
tel 19115,
e-mail: kontakt@um.warszawa.pl,
Portal: https://warszawa19115.pl/.(link otwiera się w nowej karcie)
Bezpłatna aplikacja 19115
Czat: https://warszawa19115.pl/czat(link otwiera się w nowej karcie).
Na stronie 19115 jest możliwość połączenia się z tłumaczem języka migowego. Informacje o usłudze tłumacza migowego online oraz usłudze tłumacza migowego można znaleźć również na stronie https://wsparcie.um.warszawa.pl/-/dostepnosc-urzedu-1 (link otwiera się w nowej karcie)
Dostęp alternatywny można uzyskać kontaktując się z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Możliwe jest odczytanie treści niedostępnej (krótsze teksty - max do 1 strony A4).Można również zarejestrować w 19115 wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowej. Zarejestrowany wniosek jest przekazywany do właściciela treści.